Ehrbar-Saal, Wien
Ehrbar-Saal, Wien

Foto: Natascha Auenhammer

13th International
Rosario Marciano
Piano Competition

AAF member since 2009

August 19-21, 2024


Ehrbar Hall
Mühlgasse 30, 1040 Vienna, Austria

Informationen >

Information >




Preisträger | Prize winners 2023




13. Internationaler Rosario Marciano Klavierwettbewerb 2024
19.-21. August 2024
Klavier-Wettbewerb im Ehrbar-Saal, Wien

Zur Erinnerung an ihre frühere Präsidentin, die bedeutende venezolanische Pianistin und Pädagogin Rosario Marciano, organisieren die Vienna International Pianists seit 2009 den Internationalen Rosario-Marciano-Klavierwettbewerb. Das Hauptanliegen ist die Suche nach starken künstlerischen Persönlichkeiten unter den jungen Pianistinnen und Pianisten! Der Wettbewerb findet in einem der schönsten Wiener Konzertsäle, dem Ehrbarsaal, statt, wo schon Johannes Brahms und Gustav Mahler konzertiert haben.

Rosario Marciano
1940–1998
Im Jahre 2024 wird außerdem der György-Cziffra-Sonderpreis der Cziffrastiftung Wien für die beste Aufführung einer Komposition oder Transkription von György Cziffra vergeben. Die Teilnahme an der Cziffra-Preis-Auswahl ist freiwillig. Die Noten von G. Cziffra sind hier erhältlich:

György Cziffra: Transcriptions 1, Grandes Études de Concert (stretta-music.at) >

György Cziffra: Transcriptions 2, Grandes Études de Concert (alle-noten.de) >
György Cziffra: Transcriptions 2, Grandes Études de Concert (secondo.notenlink-shop.de) >
Jury:

Stephan Möller (Deutschland/Österreich)
Maurizio Moretti (Italien)
Kaori Saeki (Japan/Österreich)
Kurt Seibert (Deutschland)
Tatiana Vetrinskaya (Russland/USA)
Aurelia Vișovan (Rumänien/Deutschland)
Reiko Yamauchi (Japan)

 

Altersgrenze 35 Jahre (Stichtag 30. Juni 2024).


REPERTOIRE


1. Runde (19. August): Maximal 10 Minuten!

  • J. S. Bach: Ein Präludium und Fuge
  • Werk(e) nach freier Wahl*
2. Runde (20. August): Maximal 20 Minuten,
zuzüglich ein Werk von György Cziffra (freiwillig)
  • Werke nach freier Wahl*
3. Runde (21. August): Maximal 40 Minuten!
  • Ein frei gewähltes Konzertprogramm aus mindestens zwei verschiedenen Stilepochen.
  • Keine Wiederholungen von Werken der ersten und zweiten Runde!
* In der 1. oder 2. Runde muss gespielt werden:
  • ein 1. Satz einer Sonate von Haydn oder Mozart oder Beethoven und
  • eine virtuose Etüde


PREISE


GRAND PRIX ROSARIO MARCIANO
      und ein Klavierabend in Wien 2024/25
€ 2.000,-
Zweiter Preis

€ 1.000,-

Dritter Preis

€ 500,-

György-Cziffra-Sonderpreis, gestiftet von der Cziffrastiftung Wien
      und eine Einladung zu einem Konzert der Cziffrastiftung in Wien
      (ohne Reisekostenerstattung)

€ 1.000,-

Weitere Sonderpreise: Konzertverpflichtungen  
Teilnahmegebühr:
Teilnahmegebühr     150,-
Gratis für Teilnehmende an der „VIP Academy 2024“!
Unterkunft:
Die Teilnehmenden werden gebeten, für ihre Unterbringung selbst zu sorgen.
Anmeldeschluß: 30. Juni 2023

Bitte frühzeitig anmelden! Bei Erreichen der maximalen Teilnehmerzahl wird die Anmeldung geschlossen.


Teilnahmeberechtigt sind Pianistinnen und Pianisten aller Nationalitäten, geboren am oder nach dem 30. Juni 1989. Erste Preisträgerinnen und Preisträger vergangener Rosario-Marciano-Wettbewerbe sind von einer erneuten Teilnahme ausgeschlossen. Alle Teilnehmer erhalten am Tag ihres ersten Wertungsspiels die Möglichkeit zu einem kurzen Bühnentest und unmittelbar vor ihrem ersten Auftritt 10 Minuten Einspielzeit. Alle Wertungsdurchgänge werden auf einem Bechstein-Konzertflügel gespielt und sind öffentlich zugänglich. Übungszimmer (kostenpflichtig) können online auf www.musikquartier.at reserviert werden.

Gleichzeitig mit der Anmeldung ist die Anmeldegebühr von Euro 150,- auf das Konto der Vienna International Pianists bei der Raiffeisen-Landesbank Wien-Niederösterreich, 1020 Wien, spesenfrei für den Empfänger einzuzahlen. IBAN: AT95 3200 0000 1202 3172, BIC: RLNWATWW. Bei gleichzeitiger Anmeldung zur VIP Academy 2024 ist die Anmeldegebühr durch den dort bezahlten Mitgliedsbeitrag abgedeckt. Die Anmeldegebühr wird bei einer Absage seitens des Teilnehmers nicht zurückgezahlt.

Alle Preisträgerinnen und Preisträger verpflichten sich zu einem unentgeltlichen Auftritt beim Schlusskonzert im Ehrbarsaal am 21. August 2024. Aus Aufführungen sowie Ton- und Bildaufnahmen während des Wettbewerbs entstehen den Teilnehmenden keine Vergütungsansprüche. Jurymitglieder bewerten ihre gegenwärtigen oder ehemaligen Schüler(innen) nicht. Die Jury hat das Recht, Vorträge abzubrechen, Preise ex-aequo zu teilen oder Preise nicht zu vergeben. Sämtliche Werke sind auswendig vorzutragen. Die Repertoirevorschriften und Zeitlimits sind unbedingt einzuhalten! Nach Anmeldeschluss sind keine Programmänderungen mehr möglich. In Zweifelsfällen ist allein der deutsche Text maßgebend. Gerichtsstand: Wien, Österreich.


Information und Anmekdung:
Vienna International Pianists
Rauchfangkehrergasse 11/1/5
1150 Wien, Österreich
Ph/Fax: (+43)1-9294027
e-mail: vipacademy@pianists.at


ANMELDUNG GESCHLOSSEN!

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13th International Rosario Marciano Piano Competition 2024
August 19-21, 2024
Klavier-Wettbewerb im Ehrbar-Saal, Wien

In memory of their former president, the important Venezuelan pianist and teacher Rosario Marciano, the Vienna International Pianists have been organizing the International Rosario Marciano Piano Competition since 2009. The main concern is the search for strong artistic personalities among young pianists! The competition takes place in one of the most beautiful concert halls in Vienna, the Ehrbarsaal, where Johannes Brahms and Gustav Mahler have already given concerts!


Rosario Marciano
1940–1998
In 2024, the György Cziffra Special Prize, given by the Cziffra Foundation Vienna will also be awarded for the best performance of a composition or transcription by György Cziffra. Participation at the Cziffra Prize selection is voluntary. G. Cziffra's sheet music can be ordered here:

György Cziffra: Transcriptions 1, Grandes Études de Concert (stretta-music.at) >

György Cziffra: Transcriptions 2, Grandes Études de Concert (alle-noten.de) >
György Cziffra: Transcriptions 2, Grandes Études de Concert (secondo.notenlink-shop.de) >
Jury:
Stephan Möller (Germany/Austria)
Maurizio Moretti (Italy)
Kaori Saeki (Japan/Austria)
Kurt Seibert (Germany)
Tatiana Vetrinskaya (Russia/USA)
Aurelia Vișovan (Romania/Germany)
Reiko Yamauchi (Japan)
 

Age limit 35 years (qualifying date: 30th June, 2024).

REPERTOIRE

1st Round (August 19th): Maximum 10 minutes!

  • J. S. Bach: A prelude and fugue
  • Work(s) of free choice*
2nd Round (August 20): Maximum 20 minutes,
plus a work by György Cziffra (voluntary)
  • Works of free choice*

3rd Round (August 21): Maximum 40 minutes!

  • A freely chosen recital program from at least two different stylistic eras. No repeats of works from the first and second round!

* In the 1st or 2nd round, there must be played

  • a first movement of a sonata by Haydn or Mozart or Beethoven, and
  • a virtuosic etude!


Prizes

GRAND PRIX ROSARIO MARCIANO
    and a piano recital in Vienna 2024/25
€ 2.000,-
Second prize

€ 1.000,-

Third prize

€ 500,-

György Cziffra Special Prize,
donated by the Cziffra Foundation Vienna
    and an invitation to a concert of the Cziffra Foundation in Vienna
    (without reimbursement of travel expenses)

€ 1.000,-

Other special prizes: Concert engagements  
Registration fee:
Registration fee   150,-
free for participants at VIP Academy 2024
Accommodation: Participants are kindly requested to take care of their accommodations themselves.

Registration deadline: June 30, 2024


Please register early: When the maximal number of participants is reached, the registration will be closed!
The competition is open to pianists from all nationalities, born on or after June 30, 1989. First prize winners of past Rosario Marciano competitions are exempt from another participation. On the day of their first performance, each participant will have the opportunity of a short stage-test, and 10 minutes of warming-up immediately before the performance. Practice-rooms (chargeable) can be reserved online at www.musikquartier.at. All competition rounds will be played on a Bechstein concert grand piano and are open to the public.

With your registration, please transfer the registration fee (€ 150,-), FREE OF CHARGE FOR THE RECIPIENT, to the account “Vienna International Pianists”, Raiffeisen-Landesbank Wien-Niederösterreich, 1020 Wien. IBAN: AT95 3200 0000 1202 3172, BIC (SWIFT) RLNWATWW. In case of a simultaneous registration for the VIP Academy 2024, the registration-fee is covered by the VIP Academy membership-fee. All payments must be made FREE OF CHARGE FOR THE RECIPIENT! The registration-fee is non-refundable in case of a cancellation by the participant.

All prize-winners are obliged to perform without an honorarium at the final concert at Ehrbar Hall, August 21, 2024. No claims for reimbursement for participants will arise from performances, audio or video recordings during the competition. Jury members will not evaluate their current or former students. The jury may interrupt performances, assign prizes ex-aequo or leave prizes unassigned. All performances must be played from memory. Repertoire requirements and time limits must be strictly obeyed! No program changes are permitted after the registration deadline. In all cases of doubt, the German text will be applicable. Jurisdiction: Vienna, Austria.


Information and registration:
Vienna International Pianists
Rauchfangkehrergasse 11/1/5
1150 Wien, Austria
Ph/Fax: (+43)1-9294027
e-mail: vipacademy@pianists.at



REGISTRATION CLOSED!


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JURY
STEPHAN MÖLLER   Germany/Austria

Stephan Möller wurde in Hamburg geboren. Er erhielt seine Ausbildung als Pianist und Dirigent in Hamburg, Bremen und Salzburg. Von 1983-89 arbeitete er bei den Salzburger Festspielen mit Dirigenten wie Herbert von Karajan zusammen. 1985 war er Preisträger des Internationalen Beethoven-Klavierwettbewerbs Wien. Seine Konzerttätigkeit führt ihn durch ganz Europa, die USA, Japan und China. Schwerpunkte seines Repertoires sind Beethovens 32 Klaviersonaten und 5 Klavierkonzerte, Liszt-Paraphrasen über Wagner-Opern und Kompositionen für den Bösendorfer-Computerflügel. Unter seinen CD-Einspielungen finden sich Raritäten wie Beethovens Große Fuge und Wagners gesamtes Klavierwerk. Stephan Möller lehrt an der Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien. zurück

Stephan Möller was born in Hamburg. He studied piano performance and orchestra conducting in Hamburg, Bremen and Salzburg. 1983-1989, he worked at the Salzburg Festival with Herbert von Karajan. In 1985, he was a prize-winner at the international Beethoven Piano Competition in Vienna, Austria. Stephan Möller is busily concertizing all over Europe, the USA, Japan and China. Repertoire highlights are Beethoven's 32 piano sonatas and 5 piano concertos, Liszt´s concert paraphrases on Wagner's operas, and compositions for the computer-assisted Bösendorfer grand piano. Among his CD recordings, there are such rarities as Beethoven’s Grosse Fuge and Wagner’s complete piano music. Stephan Möller is on the faculty at the University of Music and Performing Arts in Vienna, Austria. back
MAURIZIO MORETTI   Italy
Während seiner mehr als zwanzigjährigen Karriere hat Maurizio Moretti in den berühmtesten Konzertsälen Europas sowie in Tokio, Peking, Shanghai und vielen anderen Städten gespielt. Er tritt regelmäßig mit renommierten Orchestern und Kammermusikensembles in ganz Europa auf.
Moretti unterzeichnete kürzlich einen Vertrag mit Decca in London, um eine Tschaikowsky gewidmete CD aufzunehmen. Er hat Klavierkonzerte Mozarts (als Solist und Dirigent), zwei CDs für Klavierduo sowie CDs mit Klaviermusik von Liszt und Wagner aufgenommen. Sein nächstes Projekt ist eine Aufnahme von Brahms' Klavierkonzert Nr. 2 zusammen mit dem American National Orchestra. Die Washington Post schrieb über ihn "Ein echter Poet am Klavier ... der magische Klang Morettis machte den Klavierabend zu einem unvergesslichen Erlebnis."
Geboren in Cagliari, studierte Maurizio Moretti zunächst bei Ida Allegretto am Konservatorium seiner Heimatstadt und dann fünf Jahre lang am CNSM de Paris bei Aldo Ciccolini, der über ihn schrieb: "Eine außergewöhnliche rhythmische Vitalität, eine angeborene musikalische Klangbehandlung und große technische Kapazität charakterisieren sein Klavierspiel. Er ist sicherlich einer der talentiertesten und ursprünglichen Exponenten der italienischen Pianistik".
Maurizio Moretti ist derzeit künstlerischer Leiter des Internationalen Klavierfestival in Cagliari und der Ente Musicale di Nuoro und Accademia Internazionale Pianistica in Italien. Er ist ein hervorragender Klavierprofessor, Lehrtätigkeit an der berühmten Schola Cantorum in Paris. Darüber hinaus wurde er als Gastprofessor an der renommierten Kusatsu Festival und Academy in Japan eingeladen und gab Meisterkurse weltweit, einschließlich an der Budapester Liszt-Akademie, am Shanghai Conservatory, am Beijing Central Conservatory, Barcelona Conservatorio Superiore.
eingeladen zurück

During his career spanning more than two decades, Maurizio Moretti has played regularly in the most famous European concert halls, as well as in Tokyo, Beijing, Shanghai and many others. He performs regularly with famous orchestras and chamber music ensembles throughout Europe.
Moretti recently signed a contract with the prestigious Decca London to record a CD dedicated to Tchaikovsky. He also recorded Mozart’s piano concertos (solo and conductor), two CDs for piano duo as well as CDs with music by Liszt and Wagner for piano. Next year he will achieve  a CD with Brahms Piano Concerto n. 2 together American National Orchestra .The Washington Post wrote about him " a real poet of piano...the magical sound of Moretti trasform the recital in a unforgettable experience".
Born in Cagliari, he studied piano  under Ida Allegretto at the Conservatory of his town and then for five years at the CNSM de Paris with Aldo Ciccolini, who wrote about him: "an extraordinary rhythmical vitality, a special inborn musical treatment of sound and a great technical capacity characterize his pianism. He is surely one of the most talented and original exponents of Italian pianism”.
Maurizio Moretti is currently artistic director of the International Piano festival in Cagliari and artistic director of the Ente Musicale di Nuoro and Accademia Internazionale Pianistica in Italy. He is an outstanding piano professor, teaching at the famous Schola Cantorum in Paris. Furthermore, he is invited as a guest professor to the renowned Kusatsu Festival and Academy in Japan and has taught master classes all around the world including Budapest Liszt Academy, Shanghai Conservatory, Beijing Central Conservatory, Barcelona Conservatorio Superiore etc.
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KAORI SAEKI   Japan/Österreich

Kaori Saeki wurde in Japan geboren und begann bereits im Alter von vier Jahren Klavier zu spielen. Sie arbeitete zunächst als Juristin; 2010 entschied sie sich jedoch für eine Musikerkarriere, studierte bei Stephan Möller am Konservatorium Prayner und schloss ihr künstlerisches Diplomstudium als Pianistin nach nur zwei Jahren mit Auszeichnung ab. Im Mai 2014 debütierte sie in der Carnegie Hall (New York) im Rahmen des "Golden Key Festival". Neben häufigen solistischen Auftritten erwarb sie eine große Erfahrung als Kammermusikerin und Klavierbegleiterin: Sie korrepetiert Literatur für Gesang, Geige, Bratsche, Cello, Flöte, Oboe, Klarinette, Fagott, Saxophon, Horn, Trompete, Posaune und Tuba.
Kaori Saeki lebt als eine der meistbeschäftigen und vielseitigsten Musikerinnen in Wien. 2018 begann sie ihr „Beethoven-Czerny-Liszt-Projekt“, innerhalb dessen sie alle 11 Klaviersonaten von Carl Czerny mehrfach in Marathon-Aufführungen innerhalb von vier Tagen zur Aufführung brachte. Seit 2020 wird sie regelmäßig vom polnischen Kulturförderverein „Fundacja Wspólna Przestrzeń“ eingeladen, Konzerte und Meisterkurse zu geben. Im November 2023 spielte sie mit dem Blasorchester „Musikverein Lenzing Werkskapelle“ unter dem Dirigenten Manfred Röhler die "Rhapsody in Blue" von George Gershwin. Im Dezember 2023 trat sie im Goldenen Saal des Wiener Musikvereins mit der „Cappella Istropolitana“ unter dem Dirigenten Vasilis Tsiatsianis auf. Mit dem Geiger Jonathan Cano und dem Mezzosopranisten Rubén Berroeta gründete sie das "JoKaRu Ensemble", das unter anderem Werke von Berroeta aufführt. Für 2024 sind Auftritte des Ensembles in Polen und Mexiko geplant.
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Kaori Saeki was born in Japan and started playing the piano at the age of four. She initially worked as a lawyer; in 2010, however, she decided to pursue a career as a musician. She studied with Stephan Möller at the Prayner Conservatory and completed her artistic diploma as a pianist with honors after just two years of studies. In May 2014 she made her debut at Carnegie Hall (New York) in the "Golden Key Festival". In addition to frequent solo appearances, she acquired extensive experience as a chamber musician and piano accompanist: She regularly rehearses literature for vocals, violin, viola, cello, flute, oboe, clarinet, bassoon, saxophone, horn, trumpet, trombone and tuba.
Kaori Saeki is one of the busiest and most versatile musicians living in Vienna. In 2018 she began her “Beethoven-Czerny-Liszt Project”, in which she performed all 11 piano sonatas by Carl Czerny several times in marathon performances within four days. Since 2020 she has been regularly invited by the Polish cultural support association “Fundacja Wspólna Przestrzeń” to give concerts and master classes. In November 2023, she played George Gershwin's "Rhapsody in Blue" with the wind orchestra "Musikverein Lenzing Werkskapelle", conductor Manfred Röhler. In December 2023 she performed at the Golden Hall of the Vienna Musikverein with the “Cappella Istropolitana” under the conductor Vasilis Tsiatsianis. With the violinist Jonathan Cano and the mezzo-soprano Rubén Berroeta, she founded the "JoKaRu Ensemble", performing works by Berroeta, among others. The ensemble's performances in Poland and Mexico are planned for 2024.
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KURT SEIBERT   Germany    

Kurt Seibert, geboren 1944 in Lodz, ist emeritierter Professor für Klavier und Kammermusik an der Hochschule für Künste Bremen. In Hamburg erhielt er auch seine umfassende und intensive Ausbildung als Pianist und Kammermusiker bei Conrad Hansen und dem von Maurice Ravel und Claude Debussy geförderten und mit Ferruccio Busoni befreundeten Komponisten Philipp Jarnach. Seibert studierte auch Musiktheorie bei Wilhelm Maler. Er schloss sein Studium in Hannover als Schüler von Hans Leygraf mit dem Konzertexamen ab, wo er Max Regers Klavierkonzert spielte.
Für seinen  Einsatz  für das Werk Max Regers  wurde Kurt Seibert mit vielen Auszeichnungen geehrt. So erhielt er  den bayerischen Nordgaupreis, die Max-Reger-Medaille und, zusammen mit dem von ihm gegründeten Festival „Weidener Max-Reger-Tage“, den von der Bayerischen Akademie der schönen Künste verliehenen Fritz-Baur-Preis. Im Rahmen seiner weltweiten Konzerttätigkeit in Europa, Südamerika und Ostasien spielt er immer auch Werke von Max Reger und erläutert sie in Workshops und Vorträgen.
Kurt Seibert fühlt sich als Pianist und Künstler der großen, deutschen Interpretationstradition verbunden und verpflichtet. Schwerpunkte seiner Konzertprogramme bilden Werke von Bach, Mozart, Beethoven, Schumann, Brahms, Reger und Hindemith. Ein Schwerpunkt seines künstlerischen Profils ist die Arbeit an zahlreichen interdisziplinären künstlerischen Projekten, in denen neben den interpretatorischen sowohl musikwissenschaftliche als auch kulturgeschichtliche Fragen thematisiert werden. Dies hat auch dazu beigetragen, dass zu Kurt Seiberts Repertoire viele Werke gehören, die im Musikbetrieb kaum zu hören sind und die auf diese Weise ans Licht gebracht wurden und so auch den Studenten zugänglich gemacht wurden.
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Kurt Seibert, born in Lodz in 1944, is professor emeritus for piano and chamber music at the University of the Arts Bremen. In Hamburg, he received his extensive and intensive education as a pianist and chamber musician with Conrad Hansen and the composer Philipp Jarnach, who had been aided by Maurice Ravel and Claude Debussy and had been a friend of Ferruccio Busoni. Seibert also studied music theory with Wilhelm Maler. He completed his studies in Hannover as a student of Hans Leygraf's with the "Konzertexamen", where he played Max Reger's Piano Concerto.
Kurt Seibert was honored with many awards for his commitment to the work of Max Reger. He received the Bavarian Nordgaupreis, the Max Reger Medal and, together with the festival "Weidener Max-Reger-Tage", which he founded, the Fritz-Baur Prize, awarded by the Bavarian Academy of Fine Arts. As part of his worldwide concert activities, he regularly plays works by Max Reger in Europe, South America and Eastern Asia and explains them in workshops and lectures.
As a pianist and artist, Kurt Seibert feels connected and committed to the great German music tradition. His concert programs focus on works by Bach, Mozart, Beethoven, Schumann and Brahms, Reger and Hindemith. Another emphasis of his artistic activities is the work on numerous interdisciplinary projects, addressing not only featuring questions of interpretation but also issues of musicology and cultural history. This has also contributed to the fact that Kurt Seibert's repertoire includes many works that are barely audible on the concert stage and have in this way been brought to light and made accessible to the students.
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TATIANA VETRINSKAYA   Russia/USA

Dr. Tatiana Vetrinskaya, gebürtig aus Russland, lebt und unterrichtet seit 1995 in den USA. Sie konzertiert häufig als Solistin und Kammermusikerin und hat Meisterklassen und Workshops an der Washington University, St. Louis, Missouri, der University of Texas in El Paso, Steinway-Society-Konzertreihe, und in Princeton, New Jersey geleitet. Sie ist mit dem St. Louis Kamergild Chamber Orchestra, dem Symphonieorchester von Albuquerque, dem Sinfonieorchester der University of New Mexicound dem Chamber Orchestra of Albuquerque aufgetreten. Unter ihren Aufnahmen befinden sich die CDs "Pictures of New Mexico" mit Klaviermusik von John Donald Robb und "Russia into a Modern World" mit Klaviermusik russischer Komponisten. Sie hat außerdem John Donald Robbs Klavierkonzert mit dem Sinfonieorchester des Staatlichen Polnischen Rundfunks aufgenommen. Tatyana Vetrinskaya ist Jurorin zahlreicher Klavierwettbewerbe. Sie ist die Gründerin und Leiterin des New Mexico School of Music. Ihre Schüler erhalten fortwährend zahlreiche bedeutende Preise und Auszeichnungen in verschiedenen lokalen, staatlichen, nationalen und internationalen Wettbewerben. Dr. Tatiana Vetrinskaya ist Absolventin der Gnessin Musikakademie (Russland), der University of New Mexico, und des turkmenischen Nationalkonservatoriums. zurück

Dr. Tatiana Vetrinskaya, a native of Russia, has been teaching and performing in the United States since 1995. She has given numerous solo and collaborative recitals, master classes, workshops, including performances at Washington University, St. Louis, Missouri, the University of Texas, El Paso, Texas, the Steinway Society Concert Series, and in Princeton, New Jersey. Her many orchestral performances include appearances with the St. Louis Kamergild Chamber Orchestra, the Symphony Orchestra of Albuquerque, the University of New Mexico Symphony Orchestra, and the Chamber Orchestra of Albuquerque. Her recordings include two albums: "Pictures of New Mexico," with piano music by John Donald Robb, and "Russia into a Modern World," with piano music by Russian composers. She has also recorded John Donald Robb's Piano Concerto with the Polish National Radio Symphony Orchestra. She has been an adjudicator for numerous piano competitions. She is the founder and director of the New Mexico School of Music, and continues to teach piano students. Her students consistently receive major prizes and honorable mentions in various local, state, national and international competitions. Dr. Tatiana Vetrinskaya is a graduate of the Gnesin Academy of Music (Russia), the University of New Mexico, and the Turkmen National Conservatory, Turkmenistan. back
AURELIA VIȘOVAN   Romania/Germany 

Aurelia Vișovan ist eine international anerkannte Rumänische Pianistin, Cembalistin und Fortepianistin, Gewinnerin des Musica Antiqua Brügge Wettbewerbs 2019 (Hammerflügel). Sie tritt regelmäßig mit historischen und modernen Instrumenten auf. Sie hat in Konzerthäusern wie dem Großen Saal der Berliner Philharmonie, der Elbphilharmonie Hamburg, BOZAR in Brüssel, Auditorio de Zaragoza, dem Brucknerhaus Linz, der Glocke in Bremen und dem Casa da Música Porto gespielt. Sie war u.a. bei Festivals wie der Schleswig-Holstein Musikfestival, die Festspiele Mecklenburg-Vorpommern, dem Bachfest Leipzig oder den Festivals de Wallonie ein gern gehörter Gast. Sie konzertierte u.a. mit dem Philharmonischen Kammerorchester Dresden, dem Rumänischen Radio- Kammerorchester, dem Rumänischen Jugendorchester, dem Seto Philharmonic Orchestra, der Staatsphilharmonie Transsylvanien oder dem Sinfonieorchester Berlin. 2017 hat sie die Welturaufführung des wiederentdeckten Klavierkonzerts von George Enescu gespielt.
Ihre CD-Aufnahmen, bei Labels wie Ricercar, Passacaille, Berlin Classics oder KNS Classical, sind sowohl solistisch als auch kammermusikalisch, auf historischen Instrumenten und auf modernem Klavier gestaltet.
Aurelia Vișovan gewann über 25 Wettbewerbspreise, darunter den 1. Preis beim Santa Cecilia Klavierwettbewerb (Portugal), den Sonderpreis für die beste Interpretation des zeitgenössischen Werkes beim Premio Jaén Klavierwettbewerb (Spanien), den 5. Preis beim Takamatsu Klavierwettbewerb (Japan) und den zweiten Preis beim Internationalen Cembalowettbewerb Paola Bernardi (Italien).
Aurelia Vișovan wurde 1990 in Sighetu Marmației, Rumänien, geboren und hat in ihrem Heimatland bei Adriana Bera, Monica Chifor und Gerda Türk Klavier studiert. 2016 absolvierte sie ihr Diplomstudium an der Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien mit Auszeichnung, wo sie Klavier bei Martin Hughes und Cembalo bei Gordon Murray studierte. 2021 promovierte sie über historische Tasteninstrumente an der ‚G.Dima‘ Musikakademie in Cluj-Napoca, Rumänien.
Aurelia Vișovan ist Professorin für Klavier an der Hochschule für Musik Nürnberg.zurück

Aurelia Vișovan is an internationally acclaimed Romanian pianist, harpsichordist and fortepianist, winner of the 2019 edition of the Musica Antiqua Competition Brugge (fortepiano). She regularly performs concerts and recitals on both historical instruments and modern pianos, in halls such as the Großer Saal of the Berliner Philharmonie, Elbphilharmonie Hamburg, BOZAR, Auditorio de Zaragoza, Brucknerhaus Linz, Die Glocke Bremen, Casa da Musica Porto, Musikverein Vienna, and in festivals such as Bachfest Leipzig, Schleswig-Holstein, Mecklenburg-Vorpommern, Festivals de Wallonie, to name a few. She appeared as a soloist with the Philharmonisches Kammerorchester Dresden, the Romanian Radio Chamber Orchestra, the Romanian Youth Orchestra, the Seto Philharmonic Orchestra, the Transylvania State Philharmonic, Das Sinfonieorchester Berlin, and performed in 2017 the World Premiere of the newly discovered Piano Concerto by George Enescu. 
She has recorded CDs both as a soloist and as a chamber musician, on period instruments and on modern piano, for the labels Ricercar, Berlin Classics, Passacaille, KNS Classical among others. 
Aurelia Vișovan won over 25 competition prizes, among them the 1st Prize in the Santa Cecilia International Piano Competition in Porto, the Special Prize for the best interpretation of the commissioned work in the Premio Jaén International Piano Competition, the 5th Prize in the Takamatsu International Piano Competition and the 2nd prize in the Paola Bernardi International Harpsichord Competition in Bologna.
Born in 1990 in Sighetu Marmației, Romania, Vișovan has studied with Adriana Bera, Monica Chifor and Gerda Türk in her native country and graduated with distinction from the University of Music and Performing Arts Vienna, where she studied piano with Martin Hughes and harpsichord with Gordon Murray. In 2021 she earned a doctoral degree from the Music Academy in Cluj-Napoca, with a thesis focused on historical keyboard instruments.back

REIKO YAMAUCHI   Japan 

Reiko Yamauchi war Absolventin der Musikfakultät des Kobe College und schloss den Masterstudiengang an der Musikfakultät der Senzoku Gakuen-Universität ab. Sie debütierte beim Tokyo Yomiuri Newcomer Concert und in Zusammenarbeit mit dem Osaka Philharmonic Orchestra unter der Leitung von Takashi Asahina. Sie ist mehr als zwanzigmal mit großen Orchestern in der Kansai-Region aufgetreten, darunter dem Euphonica Orchestra unter der Leitung von Yutaka Sado, dem Kansai Philharmonic und dem Kyoto Symphony Orchestra. Darüber hinaus trat sie in zahlreichen Solokonzerten und Kammermusikkonzerten auf. Sie trat auch beim Eröffnungskonzert der Volkshalle in Suzhou, China, auf und konzertierte vor Ort mit der Ukrainischen Philharmonie (Kiew) und der Sofia Philharmonie (Bulgarien). Seit über 10 Jahren hat sie Austauschkonzerte zwischen dem Wiener Prayner Konservatorium und dem Kobe College organisiert.
Reiko Yamauchi studierte bei Teiichi Higashi, EF Seiler, Tomomi Okumura und M. Egger sowie bei den Professoren Alexander Jenner und Bruno Seidlhofer in Wien. Sie erhielt den 17. Music Critics Club Newcomer Award, den Kobe Nada Lions Club Music Award, den 9. Blue Mail Award und den Takarazuka City Cultural Merit Award. Derzeit ist sie Professorin am Kobe College und ist ehemalige Dozentin an der Osaka University of Arts, Mitglied der Japan Federation of Musicians, der Takarazuka Musicians Federation (ehemalige Präsidentin), der Japan Piano Teachers Association und der Liszt Association sowie ehemaliges Ratsmitglied der Takarazuka City Cultural Foundation. Sie ist Vorsitzende und Jurorin vieler Klavierwettbewerbe und erhielt zahlreiche Lehrpreise. zurück

Reiko Yamauchi was a graduate of the Faculty of Music at Kobe College and completed her master's degree at the Faculty of Music at Senzoku Gakuen University. She debuted at the Tokyo Yomiuri Newcomer Concert and in collaboration with the Osaka Philharmonic Orchestra under the direction of Takashi Asahina. She has performed more than twenty times with major orchestras in the Kansai region, including the Euphonica Orchestra conducted by Yutaka Sado, the Kansai Philharmonic and the Kyoto Symphony Orchestra. She also performed in numerous solo concerts and chamber music concerts. She also performed at the opening concert of the People's Hall in Suzhou, China and performed locally with the Ukrainian Philharmonic (Kiev) and the Sofia Philharmonic (Bulgaria). For over 10 years she has organized exchange concerts between the Vienna Prayner Conservatory and Kobe College.
Reiko Yamauchi studied with Teiichi Higashi, EF Seiler, Tomomi Okumura and M. Egger as well as with professors Alexander Jenner and Bruno Seidlhofer in Vienna. She received the 17th Music Critics Club Newcomer Award, the Kobe Nada Lions Club Music Award, the 9th Blue Mail Award and the Takarazuka City Cultural Merit Award. She is currently a professor at Kobe College and is a former lecturer at Osaka University of Arts, member of the Japan Federation of Musicians, the Takarazuka Musicians Federation (past president), the Japan Piano Teachers Association and the Liszt Association, and a former council member of the Takarazuka City Cultural Foundation. She is chairwoman and juror of many piano competitions and has received numerous teaching awards. . back

 




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