Ehrbar-Saal, Wien
Ehrbar-Saal, Wien

Foto: Natascha Auenhammer
8th International
Rosario Marciano
Piano Competition

AAF member since 2009

August 15–21, 2016



Preisträger | Prize winners 2016


Preisträgerkonzert | Prize Winners Concert 2016 DVD Trailer


DVD Preisträger-Konzert 2015 bestellen
Order the DVD Prize Winners Concert 2015




---> Download Folder: VIP-Academy & Rosario Marciano Competition 2016 (PDF)

---> Download - Pflichtstück | Compulsory Piece: András Gelléri, „Offene Welten” (PDF)


 

8. Internationaler Rosario Marciano Klavierwettbewerb 2016
15. - 21. August 2016
Klavier-Wettbewerb im Ehrbar-Saal, Wien


Jury:
Imola Jóo (Hungary/Austria)
Sungsuk Kang (South Korea/Austria)
Maurizio Moretti (Italy/France)
Stephan Möller (Deutschland/Österreich)
Taeko Oba (Japan)
Eugenie Russo (USA/Austria)
Krystian Tkaczewski (Polen/USA)
Tatiana Vetrinskaya (Russia/USA)
Preise:
Euro 6.000,- gesamt
Klavierabend in Wien 2016/17

Zum Andenken an ihre frühere Präsidentin, die angesehene Pianistin und Klavierprofessorin Rosario Marciano, veranstalten die Vienna International Pianists seit 2009 jährlich den Internationalen Rosario-Marciano-Klavierwettbewerb.




Rosario Marciano
1940–1998
 
 
 
 

REPERTOIRE

Gruppe I

1. Runde: Repertoire A (kein Zeitlimit)
  • J. S. Bach: Ein Präludium und Fuge
  • Haydn, Mozart, Beethoven: Ein erster Satz einer Sonate
  • Eine virtuose Etüde
2. Runde: Repertoire B* (max. 35 Minuten!): 3. Runde: Repertoire D* (max. 50 Minuten!)
  • Ein Konzertprogramm nach freier Wahl

*Repertoire B oder D muss ein Werk oder einen Satz von Franz Schubert enthalten. Einmal gespielte Werke sind von späteren Runden ausgeschlossen.

Gruppe II

1. Runde: Repertoire A (s. I)

2. Runde: Repertoire C (max. 30 Minuten!):
  • Ein Werk, komponiert nach 1990 (das Pflichtstück aus Repertoire B, falls
    gewählt, ist zur betr. Sonderpreiswertung zugelassen)
  • Werk(e) nach freier Wahl, außer den Werken der ersten Runde. Schubert-
    Kompositionen sind zur betr. Sonderpreiswertung zugelassen
Gruppe III

Repertoire E (max. 12 Minuten!):
  • Zwei oder drei Stücke aus verschiedenen Stilepochen, davon eines aus der Wiener Klassik

PREISE

Gruppe I

GRAND PRIX ROSARIO MARCIANO
für eine herausragende Künstlerpersönlichkeit
€ 2.000,-
und ein Klavierabend in Wien in der Saison 2016/2017

Zweiter Preis
€ 1.000,-

Dritter Preis
€ 500,-
Gruppe II
Drei Preise
€ 600,- / € 400,- / € 200,-
Gruppe III
Drei Preise
€ 300,- / € 200,- / € 100,-

Sonderpreise für
die beste Aufführung des Pflichtstücks
€ 350,-
die beste Aufführung eines Werkes von Franz Schubert
(Gruppe I oder II)
€ 350,-
Internationale Konzertengagements
Anmeldegebühr:
I: € 135,- | II: € 105,- | III: € 75,-
Anmeldegebühr Competition + VIP Academy:  € 135,-
Unterkunft:
Die Teilnehmer(innen) werden gebeten, für ihre Unterbringung selbst zu sorgen.
Anmeldeschluß: 30. Juni 2016  (Poststempel)
Bitte frühzeitig anmelden! Bei Erreichen der maximalen Teilnehmerzahl wird die Anmeldung geschlossen


Teilnahmeberechtigt sind Pianistinnen und Pianisten aller Nationalitäten folgender Geburtsjahrgänge: Gruppe I: 1986 und später; Gruppe II: 1998 und später; Gruppe III: 2004 und später. Eine Anmeldung in einer höheren Altersgruppe ist möglich, die Teilnahme ist jedoch auf nur eine Altersgruppe begrenzt. Erste Preisträgerinnen und Preisträger vergangener Rosario-Marciano-Wettbewerbe sind von einer erneuten Teilnahme in derselben Altersgruppe ausgeschlossen. Auswärtige Teilnehmer erhalten vom Tag vor ihrem ersten Wertungsspiel bis zu ihrem Ausscheiden zwei Stunden (Gruppen I und II) bzw. eine Stunde (Gruppe III) kostenlose Übungsmöglichkeit pro Tag. Alle Wertungsdurchgänge werden auf einem Bösendorfer-Konzertflügel gespielt.

Gleichzeitig mit der Anmeldung ist die Anmeldegebühr auf das Konto der Vienna International Pianists bei der Raiffeisen-Landesbank Wien-Niederösterreich, 1020 Wien, mit dem Vermerk „Spesenfrei für den Empfänger” einzuzahlen. IBAN: AT95 3200 0000 1202 3172, BIC: RLNWATWW. Bei gleichzeitiger Anmeldung zur VIP Academy 2016 ist eine Anmeldegebühr von € 135,- zu zahlen und gilt dort auch als Mitgliedsbeitrag. Sie wird bei einer Absage seitens des Teilnehmers nicht zurückgezahlt.

Alle Preisträgerinnen und Preisträger verpflichten sich zu einem unentgeltlichen Auftritt im Schlusskonzert am 21. August 2016. Aus Aufführungen sowie Ton- und Bildaufnahmen während des Wettbewerbs entstehen den Teilnehmenden keine Vergütungsansprüche. Jurymitglieder werten ihre gegenwärtigen oder ehemaligen Schüler(innen) nicht. Die Jury hat das Recht, Vorträge abzubrechen, Preise zu teilen oder nicht zu vergeben. Sämtliche Werke außer dem Pflichtstück sind auswendig vorzutragen. Die Repertoirevorschriften und Zeitlimits sind genau einzuhalten! Nach Anmeldeschluss sind keine Programmänderungen mehr möglich. In Zweifelsfällen ist allein der deutsche Text maßgebend. Gerichtsstand: Wien, Österreich.


Information und Anmekdung:
Vienna International Pianists
Rauchfangkehrergasse 11/1/5
1150 Wien, Österreich
Ph/Fax: (+43)1-9294027
e-mail: vipacademy@utanet.at

ONLINE ANMELDEN — GESCHLOSSEN


ZURÜCK NACH OBEN

 
 
 
8th International Rosario Marciano Piano Competition 2016
August 15 - 21, 2016
Klavier-Wettbewerb im Ehrbar-Saal, Wien


Jury:
Imola Jóo (Hungary/Austria)
Sungsuk Kang (South Korea/Austria)
Maurizio Moretti (Italy/France)
Stephan Möller (Deutschland/Österreich)
Taeko Oba (Japan)
Eugenie Russo (USA/Austria)
Krystian Tkaczewski (Polen/USA)
Tatiana Vetrinskaya (Russia/USA)

Prizes:

Euro 6,000.- total cash awards
Recital in Vienna 2016/17

In memoriam of their past president, the renowned pianist and piano professor Rosario Marciano, since 2009 the Vienna International Pianists association annually perform the International Rosario Marciano Piano Competition.



Rosario Marciano
1940–1998


 
 

REPERTOIRE

Group I

1st round: Repertoire A (no time limit)

  • J. S. Bach: One prelude and fugue
  • Haydn, Mozart, Beethoven: First movement of a sonata
  • A virtuoso study
2nd round: Repertoire B* (max. 35 minutes!): 3rd round: Repertoire D* (max. 50 minutes)
  • A recital program freely chosen.

*Repertoire B or D must contain one work or movement by Franz Schubert.
Works played once cannot be repeated in later rounds.

Group II

1st round: Repertoire A (s. I)

2nd round: : Repertoire C (max. 30 minutes!):
  • A piece composed after 1990 (the Compulsory Piece from Repertoire B, if chosen, is eligible for the referring Special Prize)
  • Piece(s) freely chosen by the contestant, except those played in the first round. Compositions by Schubert are eligible for the referring Special Prize
Group III

Repertoire E (max. 12 Minuten!):
  • Two or three pieces from different stylistic periods, thereof one from the Vienna Classics


PRIZES

Group I

GRAND PRIX ROSARIO MARCIANO
for an eminent artist personality
€ 2.000,-
plus a recital in Vienna during the 2016/2017 season

Second prize
€ 1.000,-

Third Prize
€ 500,-
Group II
Three prizes
€ 600,- / € 400,- / € 200,-
Group III
Three prizes
€ 300,- / € 200,- / € 100,-

Special prizes for
the best performance of the compulsory piece (Group I or II)
€ 350,-
the best performance of a work by Franz Schubert (Group I or II)
€ 350,-
International concert engagements
Registration fee:
I: € 135,- | II: € 105,- | III: € 75,-
Registration fee Competition + VIP Academy:   € 135,-
Accommodation: Participants are kindly requested to take care of their accommodation themselves.

Registration deadline: June 30, 2016
(postmark)
Please register early! When the maximal number of participants is met, the registration will be closed.
The competition is open to pianists from all nationalities, born in the following years: Group I: 1986 and later; group II: 1998 and later; group III: 2004 and later. Registration in a higher age group is possible, but each contestant can participate in one age-group only. First prize winners of past Rosario Marciano competitions are exempt from another participation in the same age-group. For participants from outside of Vienna, there will be two hours (groups I and II) resp. one hour (group III) of free daily practicing from the day before their first performance until their elimination. All competition rounds will be played on a Bösendorfer concert grand piano.

With your registration, please submit a proof of payment of the registration fee to “Vienna International Pianists”, Raiffeisen-Landesbank Wien-Niederösterreich, 1020 Wien. IBAN: AT95 3200 0000 1202 3172, BIC (SWIFT) RLNWATWW. In case of a simultaneous registration for the VIP Academy 2016, only one registration fee of € 135.- needs to be paid and is valid as membership fee. All payments must be made FREE OF CHARGE FOR THE RECIPIENT! The registration fee is non-refundable in case of a cancellation by the participant.

All prize-winners are obliged to perform at the final concert, August 21, 2016. No claims for reimbursement for participants will arise from performances, audio or video recordings during the competition. Jury members will not evaluate their current or former students. The jury may interrupt performances, assign prizes ex-aequo or leave prizes unassigned. All performances except the compulsory piece must be from memory. Repertoire requirements and time limits must be strictly obeyed! No program changes are permitted after the registration deadline. In all cases of doubt, the German text will be applicable. Jurisdiction: Vienna, Austria.


Information and registration:
Vienna International Pianists
Rauchfangkehrergasse 11/1/5
1150 Wien, Austria
Ph/Fax: (+43)1-9294027
e-mail: vipacademy@utanet.at


ONLINE REGISTRATION – CLOSED



BACK TO THE TOP
JURY
IMOLA JÓO   Hungary/Austria
Imola Joó wurde in einer Musikerfamilie in Budapest geboren. Sie studierte am „Béla-Bartók" Konservatorium bei Kornél Zempléni Klavier. Nach der Matura am Musikgymnasium und dem Abschluß mit Auszeichnung am Konservatorium setzte sie ihre Studien in Wien an der Hochschule für Musik in der Konzertfachklasse von Hans Graf fort. Sie erwarb ihr Konzertfachdiplom ebenso wie den Abschluß der Pädagogik mit Auszeichnung. Ihre schriftliche Diplomarbeit hat die „Kodály- Methode“ und ihre Bedeutung für den Pianisten zum Thema. Meisterkurse u.a. bei Paul Badura-Skoda. Seit 1976 leitet Imola Jóo eine Klaviervorbereitungsklasse an unserem Institut. Vorträge, Workshops und Meisterkurse im In- und Ausland (Kanada, Japan, Korea, Ungarn) sind neben der Unterrichtstätigkeit Meilensteine ihres Wirkens. Mehrere ehemalige Studierende sind bereits Lehrende an der Universität und gefragte Solisten. In den letzten Jahren hat Imola Jóo mehrmals mit dem „Symphonie Orchester Dinu Lipatti“ in Satu Mare (Rumänien) konzertiert. Zuletzt erfolgte ein Auftritt im Großen Saal des Wiener Musikvereins mit dem K.u.K. Symphonie Orchester. 2001 entstand eine CD mit Werken von Mozart, Liszt, Bartók, Kodály, Dieter Kaufmann. Eine weitere CD mit J. L. Dusseks Klavierkonzert in Es-Dur, op.15 (Erstaufnahme) ist in Vorbereitung. Durch ihre Habilitation ist Imola Jóo seit September 2004 Universitätsdozentin.  zurück
Born into a family of musicians in Budapest, Imola Jóo studied the piano at the “Béla Bartók” Conservatory in Professor Zempléni´s class. Following her graduation from the Budapest Music High School and her graduation from the Conservatory cum laude she continued her studies at the Vienna University of Music in Professor Hans Graf´s Concert Class. She obtained her concert class diploma as well as her diploma in educational theory cum laude, the topic of her thesis being “The Kodály Method and its Meaning for the Pianist”. Furthermore, she completed master classes in Paul Badura-Skoda´s class, among others. Since 1976, Imola Joó has been heading a Piano Preparatory Class at the Vienna University of Music. Parallel to teaching, further milestones of her professional activity include presentations, workshops and master classes in Austria and around the world (Canada, Japan, South Korea, Hungary). Several of her former students are already teaching at the University and renowned soloists themselves. Imola Jóo performed in several concerts with the “Dinu Lipatti Symphonic Orchestra” in Satu Mare, Romania. Recently she played in the Vienna Musikverein with the “K.u.K. Symphonic Orchestra”. She recorded a CD in 2001, including works of Mozart, Liszt, Bartók, Kodály and Dieter Kaufmann, with a further CD with J. L. Dussek´s Piano Concerto in E flat major, op.15 (first recording) currently being in preparation. In 2004, Imola Jóo has obtained her postdoctoral lecturing qualification, officially becoming a university lecturer. back
SUNGSUK KANG   South Korea/Austria
darf sich einer internationalen Karriere erfreuen, die sie quer durch Europa, nach Asien sowie nach Nord- und Südamerika geführt hat. Ihre zahlreichen Aufnahmen und Einspielungen für internationale Radio- und Fernsehstationen umfassen Klavierkonzerte von Bach, Mozart, Schumann und Rubinstein, Solowerke von Mozart, Beethoven, Chopin, Schumann, Brahms, Debussy und Berg sowie diverse Kammermusik-Aufnahmen.
In Seoul, Südkorea geboren, hat Sung-Suk Kang schon im Alter von 5 Jahren ihren ersten Klavierunterricht erhalten und später am prestigereichen „Seoul Institute of the Arts“ studiert. Außerdem studierte sie in Singapur, in England am Royal Northern College of Music bei Derrick Wyndham und der Hochschule für Musik in Wien bei Paul Badura-Skoda. Sie besuchte Meisterklassen von berühmten Persönlichkeiten wie Vlado Perlemuter, Joseph Kalichstein und Pascal Rogé.
1990 gewann Kang in einem Wettbewerb einen von wenigen, besonders begehrten Studienplätzen am weltweit renommierten Banff Centre for the Arts in Alberta, wo sie mit einigen der führenden internationalen Künstler wie Luis Claret und Zoltan Szekely auftrat.
Sung-Suk Kang leitet eine Klavierklasse am Konservatorium Prayner in Wien.  
zurück

enjoys an international career that takes her across Europe, to the Far East and to both North and South America. Her many CD recordings and broadcasts for leading international radio and tv networks include concerti by Bach, Mozart, Schumann and Rubinstein, solo works by Mozart, Beethoven, Chopin, Schumann, Brahms, Debussy and Berg plus various chamber music recordings.
Born in Seoul, South Korea, Sung-Suk Kang received her first piano lesson at age 5 and went on to study at the prestigious Seoul Institute of the Arts. Further training in Singapore was followed by intensive studies at the Royal Northern College of Music in the UK with Derrick Wyndham and the Hochschule für Musik in Vienna with Paul Badura-Skoda. She participated in master classes given by the likes of Vlado Perlemuter, Joseph Kalichstein and Pascal Rogé.
In 1990, among just a handful of other musicians, Kang received one of the very desireable study-places at the world-renowned Banff Centre for the Arts in Alberta, Canada,. Here she performed with leading international performers, such as Luis Claret and Zoltan Szekely.
Sung-Suk Kang is a professor at the Prayner Conservatory.
back

MAURIZIO MORETTI   Italy/France
Während seiner mehr als zwanzigjährigen Karriere hat Maurizio Moretti in den berühmtesten Konzertsälen Europas sowie in Tokio, Peking, Shanghai und vielen anderen Städten gespielt. Er tritt regelmäßig mit renommierten Orchestern und Kammermusikensembles in ganz Europa auf.
Moretti unterzeichnete kürzlich einen Vertrag mit Decca in London, um eine Tschaikowsky gewidmete CD aufzunehmen. Er hat Klavierkonzerte Mozarts (als Solist und Dirigent), zwei CDs für Klavierduo sowie CDs mit Klaviermusik von Liszt und Wagner aufgenommen. Sein nächstes Projekt ist eine Aufnahme von Brahms' Klavierkonzert Nr. 2 zusammen mit dem American National Orchestra. Die Washington Post schrieb über ihn "Ein echter Poet am Klavier ... der magische Klang Morettis machte den Klavierabend zu einem unvergesslichen Erlebnis."
Geboren in Cagliari, studierte Maurizio Moretti zunächst bei Ida Allegretto am Konservatorium seiner Heimatstadt und dann fünf Jahre lang am CNSM de Paris bei Aldo Ciccolini, der über ihn schrieb: "Eine außergewöhnliche rhythmische Vitalität, eine angeborene musikalische Klangbehandlung und große technische Kapazität charakterisieren sein Klavierspiel. Er ist sicherlich einer der talentiertesten und ursprünglichen Exponenten der italienischen Pianistik".
Maurizio Moretti ist derzeit künstlerischer Leiter des Internationalen Klavierfestival in Cagliari und der Ente Musicale di Nuoro und Accademia Internazionale Pianistica in Italien. Er ist ein hervorragender Klavierprofessor, Lehrtätigkeit an der berühmten Schola Cantorum in Paris. Darüber hinaus wurde er als Gastprofessor an der renommierten Kusatsu Festival und Academy in Japan eingeladen und gab Meisterkurse weltweit, einschließlich an der Budapester Liszt-Akademie, am Shanghai Conservatory, am Beijing Central Conservatory, Barcelona Conservatorio Superiore.
eingeladen zurück

During his career spanning more than two decades, Maurizio Moretti has played regularly in the most famous European concert halls, as well as in Tokyo, Beijing, Shanghai and many others. He performs regularly with famous orchestras and chamber music ensembles throughout Europe.
Moretti recently signed a contract with the prestigious Decca London to record a CD dedicated to Tchaikovsky. He also recorded Mozart’s piano concertos (solo and conductor), two CDs for piano duo as well as CDs with music by Liszt and Wagner for piano. Next year he will achieve  a CD with Brahms Piano Concerto n. 2 together American National Orchestra .The Washington Post wrote about him " a real poet of piano...the magical sound of Moretti trasform the recital in a unforgettable experience".
Born in Cagliari, he studied piano  under Ida Allegretto at the Conservatory of his town and then for five years at the CNSM de Paris with Aldo Ciccolini, who wrote about him: "an extraordinary rhythmical vitality, a special inborn musical treatment of sound and a great technical capacity characterize his pianism. He is surely one of the most talented and original exponents of Italian pianism”.
Maurizio Moretti is currently artistic director of the International Piano festival in Cagliari and artistic director of the Ente Musicale di Nuoro and Accademia Internazionale Pianistica in Italy. He is an outstanding piano professor, teaching at the famous Schola Cantorum in Paris. Furthermore, he is invited as a guest professor to the renowned Kusatsu Festival and Academy in Japan and has taught master classes all around the world including Budapest Liszt Academy, Shanghai Conservatory, Beijing Central Conservatory, Barcelona Conservatorio Superiore etc.
back

STEPHAN MÖLLER   Germany/Austria

Stephan Möllers internationaler Ruf als Pianist gründet sich auf seinen Preis beim Internationalen Beethoven-Klavierwettbewerb Wien 1985. Seitdem führt in eine rege Konzerttätigkeit durch ganz Europa, die USA, Japan und China. Neben dem allgemeinen Repertoire sind seine besonderen Schwerpunkte die Klavierwerke der Wiener Klassik, insbesondere von Ludwig van Beethoven, sowie Transkriptionen Franz Liszts über Wagner-Opern und neue Kompositionen für den Bösendorfer-Computerflügel. Stephan Möller wurde 1955 in Hamburg geboren und absolvierte seine Ausbildung als Pianist und Dirigent am Mozarteum in Salzburg. Von 1983-89 war er künstlerischer Mitarbeiter Herbert von Karajans bei den Salzburger Festspielen. Seit 1990 lehrt Stephan Möller an der Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien. Er wird häufig zu Meisterkursen und Vorträgen im In- und Ausland eingeladen. 1999 gründete er in Wien die "VIP Academy", ein erfolgreiches Festival für junge Pianisten. Stephan Möller ist Präsident der Vereinigung "Vienna International Pianists". zurück

Stephan Möller first gained prominence as a prizewinner at the 1985 International Beethoven Competition in Vienna. Since then his busy concert schedule has taken him to Japan, China, North and South America as well as all over Europe. Performing all the standard repertoire, Stephan Möller has concentrated especially on the interpretation of the Viennese Classics, in particular Beethoven, as well as on Franz Liszt's paraphrases of Wagner opera scenes and new compositions for the computer-assisted Bösendorfer concert grand piano. Stephan Möller was born in Hamburg and studied piano and conducting at the Mozarteum in Salzburg. From 1983 to 1989, he worked at the Salzburg Festival with Herbert von Karajan and other world-renowned conductors. Since 1990, he holds a teaching position at the University for Music and Performing Arts Vienna. He is frequently invited to hold masterclasses and lectures. 1999 he founded the "VIP Academy", a successful summer festival for young pianists in Vienna. He is president of the Vienna International Pianists Association. back
TAEKO OBA   Japan

Die erfolgreiche japanische Pianistin und Pädagogin ist Präsidentin eines Festivals für junge Pianisten in Japan. Unter ihren Schülern befinden sich zahlreiche Preisträger internationaler Wettbewerbe.

In Japan geboren, studierte Taeko Oba u. a. bei Professor Kazuhiko Nakajima Klavier. An der Universität für Musik und darstellende Kunst in Wien setzte sie ihr Klavierstudium bei Professor Hans Graf fort. Sie ist eine der erfolgreichsten Klavierpädagoginnen Japans. Sie leitet eine Klavierklasse an der Gakugei Musik Highschool in Hamamatsu. Viele ihrer Schüler sind Preisträger nationaler und internationaler Wettbewerbe. Taeko Oba ist Präsidentin eines Festivals für junge Pianisten, der „Dryard Academy“. In zahlreichen Klavierwettbewerben in Japan ist sie als Jurorin tätig. Sie tritt als Solistin, aber auch in kammermusikalischen Besetzungen, mit dem Flötisten Richard Stagg (BBC Orchestra) und im Klavierduo mit dem Pianisten Adrian Cox auf. Ihr außergewöhnlich weit gespanntes Solorepertoire reicht vom Barock bis zur Moderne. Ihre besondere Liebe gilt Bach, Chopin und vor allem der französischen Musik. zurück

The renowned Japanese pianist and pedagogue is president of a festival for young pianists in Japan. Many of her students have won prizes at international competitions.

Taeko Oba was born in Japan, where she studied piano a.o. with professor Kazuhiko Nakajima. She continued her studies at the University of Music and Performing Arts in Vienna with professor Hans Graf. As one of the most successful piano pedagogues in Japan she is on the faculty of Gakugei Musik High School in Hamamatsu. Many of her students have won prizes at national and international competitions. Taeko Oba is president of the “Dryard Academy”, a festival for young pianists in Japan, where she also adjudicates at various piano competitions. She performs both as a soloist and as a chamber musician in different sets, such as with the flutist Richard Stagg (BBC Orchestra) and her piano duo partner Adrian Cox. Her wide solo repertoire extends from the baroque period to music of the present day. Areas of particular interest for her are Bach, Chopin and, most importantly, french music.
back
EUGENIE RUSSO   USA/Austria

Geboren in New York, studierte sie u.a. am Oberlin Conservatory bei Jack Radunsky und an der Musikuniversität Wien bei Hans Graf. Ihre intensive Konzerttätigkeit umfasst Auftritte in Österreich, Deutschland, Finnland, Dänemark, Spanien, Italien, Russland, Kasachstan, Japan und die USA, darunter ihr erfolgreiches Debüt 1987 in der New Yorker Carnegie Hall. Eugenie Russo wirkte in der CBS-Fernsehserie „Bernstein-Beethoven“ mit und veröffentlichte zahlreiche CDs mit Werken amerikanischer Komponisten wie Gershwin und Copland, aber auch der Wiener Schule und zeitgenössischer Musik. Sie ist Artist-in-Residence an mehreren amerikanischen Musikhochschulen und leitet eine Klavierklasse am Josef-Matthias-Hauer-Konservatorium in Wiener Neustadt. zurück

Born in New York, she studied among others with Jack Radunsky at the Oberlin Conservatory and with Hans Graf at the music university in Vienna, Austria. Her intensive concert activities cover performances in Austria, Germany, Finland, Denmark, Spain, Italy, Russia, Kazakhstan, Japan and the USA, where she had her successful debut 1987 in New York’s Carnegie Hall. Eugenie Russo appeared in the CBS TV series “Bernstein-Beethoven“ and published numerous CD recordings with works of American composers such as Gershwin and Copland, the Viennese School and contemporary music. She is Artist in Residence at several American music colleges and leads a piano performance class at the Josef Matthias Hauer Conservatory in Wiener Neustadt. back
KRYSTIAN TKACZEWSKI   Poland/USA

Der „polnische Virtuose” (Koniuszko Foundation) Krystian Tkaczewski verfolgt seine glänzende Karriere sowohl in den USA als auch in Europa. Im April 2007 gab er ein triumphales Debüt in der Carnegie Hall.

Krystian Tkaczewski, geboren 1980 in Tarnów (Polen), studierte bei Olga Rusina an der Musikakademie in Wroclaw (m.a.) und bei Oxana Yablonskaya und an der University of Hartford (Diplom), wo er gegenwärtig an seinem Doktorat arbeitet.
Er ist erster Preisträger des European Piano Competition in Bari, Italien, Inter-fest Piano Competition in Bitola, Mazedonien (beide 2001), CSMTA Piano Competition in Hartford, CT, 2006 Artists International Auditions in New York, Bradshaw & Buono Piano Competition New York (alle 2006) und American Protégé Piano Competition in New York, 2009.
Seine Konzerttätigkeit erstreckt sich über vier Kontinente und umfasst Auftritte mit vielen Orchestern in Polen und USA, darunter das Orchester des Polnischen Rundfunks, die Philharmonie Wroclaw und das Hartford Symphonieorchester. Krystian Tkaczewski aktives Mitglied der polnischen Musikervereinigung SPAM (seit 2004), Gründer und künstlerischer Leiter des Chopin International Piano Competition in Hartford und künstlerischer Leiter der Chopin-Gesellschaft in Connecticut. zurück

Described as “Polish Virtuoso” (by the Kosciuszko Foundation), Krystian Tkaczewski is pursuing his splendid piano career both in USA and Europe. In April 2007, he gave his triumphant Carnegie Hall debut.

Krystian Tkaczewski, born in 1980 in Tarnów, Poland, finished his master degree as a student of Olga Rusina at the Academy of Music in Wroclaw in 2004 and received a graduate diploma at the University of Hartford, in the class of Oxana Yablonskaya in 2007. Where he is presently pursuing his Doctor of Musical Arts degree.
Krystian Tkaczewski is a first prize winner at the 2001 European Piano Competition in Bari, Italy, Inter-fest Piano Competition in Bitola, Macedonia, 2006 CSMTA Piano Competition in Hartford, CT, Artists International Auditions, Bradshaw & Buono Piano Competition and 2009 American Protégé Piano Competition, all three in New York.
Krystian has concertized on four continents, including performances with major orchestras like the Polish National Radio Orchestra, Wroclaw Philharmonic Orchestra and Hartford Symphony Orchestra. Krystian Tkaczewski is an active member of the Society of Polish Musical Artists SPAM since 2004. He is a founder and artistic director of the Chopin International Piano Competition in Hartford and Artistic Director of the Chopin Society of Connecticut. back

TATIANA VETRINSKAYA   Russia/USA

Dr. Tatiana Vetrinskaya, gebürtig aus Russland, lebt und unterrichtet seit 1995 in den USA. Sie konzertiert häufig als Solistin und Kammermusikerin und hat Meisterklassen und Workshops an der Washington University, St. Louis, Missouri, der University of Texas in El Paso, Steinway-Society-Konzertreihe, und in Princeton, New Jersey geleitet. Sie ist mit dem St. Louis Kamergild Chamber Orchestra, dem Symphonieorchester von Albuquerque, dem Sinfonieorchester der University of New Mexicound dem Chamber Orchestra of Albuquerque aufgetreten. Unter ihren Aufnahmen befinden sich die CDs "Pictures of New Mexico" mit Klaviermusik von John Donald Robb und "Russia into a Modern World" mit Klaviermusik russischer Komponisten. Sie hat außerdem John Donald Robbs Klavierkonzert mit dem Sinfonieorchester des Staatlichen Polnischen Rundfunks aufgenommen. Tatyana Vetrinskaya ist Jurorin zahlreicher Klavierwettbewerbe. Sie ist die Gründerin und Leiterin des New Mexico School of Music. Ihre Schüler erhalten fortwährend zahlreiche bedeutende Preise und Auszeichnungen in verschiedenen lokalen, staatlichen, nationalen und internationalen Wettbewerben. Dr. Tatiana Vetrinskaya ist Absolventin der Gnessin Musikakademie (Russland), der University of New Mexico, und des turkmenischen Nationalkonservatoriums. zurück

Dr. Tatiana Vetrinskaya, a native of Russia, has been teaching and performing in the United States since 1995. She has given numerous solo and collaborative recitals, master classes, workshops, including performances at Washington University, St. Louis, Missouri, the University of Texas, El Paso, Texas, the Steinway Society Concert Series, and in Princeton, New Jersey. Her many orchestral performances include appearances with the St. Louis Kamergild Chamber Orchestra, the Symphony Orchestra of Albuquerque, the University of New Mexico Symphony Orchestra, and the Chamber Orchestra of Albuquerque. Her recordings include two albums: "Pictures of New Mexico," with piano music by John Donald Robb, and "Russia into a Modern World," with piano music by Russian composers. She has also recorded John Donald Robb's Piano Concerto with the Polish National Radio Symphony Orchestra. She has been an adjudicator for numerous piano competitions. She is the founder and director of the New Mexico School of Music, and continues to teach piano students. Her students consistently receive major prizes and honorable mentions in various local, state, national and international competitions. Dr. Tatiana Vetrinskaya is a graduate of the Gnesin Academy of Music (Russia), the University of New Mexico, and the Turkmen National Conservatory, Turkmenistan. back

•   HOME •  TERMINE - DATES  • 
•   VIP ACADEMY  •  ROSARIO MARCIANO PIANO COMPETITION  •
•  ARCHIV  •  KONTAKT - CONTACT  • IMPRESSUM  •  LINKS  •
 
  Webdesign: © 2002 by Iby-Jolande Varga